lördag 7 november 2009

6 strings? 6 necks!

Idag vaknade jag kring 8-tiden av att Helen spelade piano. Sen när jag satt och chattade med Sara så kommer de in någon i mitt rum, säger "sorry" och vänder igen. Det visar sig senare vara en kompis till Helen som ska bo i hennes rum ett tag. Nåväl så kan det vara. Efter frukosten spanade jag in Denmark street som är känt för sina gitarraffärer. Där kunde man bland annat köpa en 2-halsad mandolin eller en 6-halsad gitar/bas. Det fanns även mycket not- och instruktionsböcker, men jag ska kika priserna på internet innan jag köper någon. Sedan gjorde jag hela Oxford street. DÄr finns bla flera HMV som är stora musik och DVD-affärer. Storleken betyder dock främst att de har myckat av alla produkter. Filmen jag köpte (The Story of Anvil för 6 pund) fanns på tre olika sektioner, totalt minst 60 kopior. Sedan gick jag ner på Trafalgar sq där det finns mycket turister och fotade lite som de andra turisterna, samt såg en gatu-performance som var lindrigt rolig. Gick förbi 10 Downing street, men vakterna vägrade släppa in mig till Gordon Brown av nån anledning =). Såg även Big Ben och London Eye igen.



Fet gitarr

Trafalgar square

Stålmannen bygger mänsklig sköld


Killen har fått i sig något olämpligt



London Eye




1 kommentar:

  1. Hej Joakim!
    Nu gör jag ett försök att få iväg en hälsning till dig det blir 3:dje gången.
    Du har tagit fina kort kul att se både hur det ser ut i London och hur du bor. Idag är det söndag klockan är 11. Hoppas du fått sova ut och inte vaknat till pianoklink. Ha en bra dag.Kramar mamma

    SvaraRadera