tisdag 3 november 2009

Today, the 3rd of November

Hello Sweden! Sitter och softar efter första riktiga arbetsdagen. Har fått god hjälp av danske Rune som jobar på labbet. Här, in the UK, är det lite andra spelregler. Handskar används bara när man hanterar Etidiumbromid (cancerframkallande). Och rent utseendemässigt ser ju labbet i Sverige rätt så mycket bättre ut. Förutom Graham och Rune jobbar även Vicente från Spanien och Mohammed från Libyen med Blastocystis. Mohammed sover aldrig så han brukar jobba typ 15-04, sen spenderar han dagarna med sin familj.

Helen som jag bor hos är konsertpianist. Hon lovade mig igår att hon inte skulle spela när jag var hemma. Men den senaste timmen har hon plinkat på friskt. Ganska trevligt till en början, men egentligen låter det rätt illa när folk övar...

Jag börjar bli hungrig nu, så jag ska dra ned på stan och käka och ta lite kvällsbilder till bloggen.

Toodle-ey!

1 kommentar:

  1. Nice med blogg! Hoppas du får det riktigt bra i London. Kram syrran

    SvaraRadera