torsdag 5 november 2009

Guy Fawkes day

Slutade lite tidigare idag så jag skulle få en chans att se stan i dagsljus. Promenerade mot Chinatown. Passerade Leicester Square och såg minst 5 "official discount theatre ticket office", men enligt guidböckerna är det "tckts" som är det bästa, såg det stället också. De största museerna i London är gratis så jag passade på att besöka National Gallery som ligger i närheten. Eferåt fick man lämna en donation om man ville, så jag passade på att bli av med de minsta småmynten. Käkade på kinakrog och åkte hem. Väl på rummet så hör jag massivt med knallar och kommer på att det ju är Guy Fawkes day. Det handlar om en tjomme som på 1600-talet skulle spränga parlamentet men misslyckades. Så varje 5 november bränner man upp dockor föreställande honom och skjuter raketer. Jag hörde med Helen om det fanns något lokalt firande i Hampstead, men det finns det inte längre. Det hela pågår dock under resten av helgen också.
Köpt biljetter till Saxon och Anvil nu. Sweet! Blir sugen på att se filmen "The story of Anvil" kanske ska köpa den innan. Tog lite bilder på huset jag bor i och mitt lilla rum:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar